Trygghet med Hidea - upp till 5 års garanti!

När du köper en utombordsmotor från Hidea ska du känna dig trygg. Vi erbjuder garanti upp till 5 år för fritidsanvändning som ett bevis på att vi står bakom kvaliteten på våra motorer.

Garantivillkor

Vad garantin innebär

– Din Hidea-motor är skyddad från fabrikationsfel och materialfel.

– Vi hjälper dig reparera eller byta ut delar om något är fel, helt utan kostnad.

– Garantin gäller både reservdelar och arbetstid vid godkända ärenden.

Hur länge gäller garantin?

– Standardgaranti: 2 år

– Förlängd garanti: upp till 5 år

Om du servar motorn enligt serviceboken hos en auktoriserad Hidea-verkstad gäller garantin i hela 5 år från inköpsdatum.

Tips: Spara alltid kvitto och serviceprotokoll!

Gäller även för kommersiellt bruk?

Ja, men då gäller 1 år eller max 500 timmar – beroende på vad som kommer först.

Vad omfattas inte av garantin?

Garantin täcker inte:

– Normalt slitage (t.ex. tändstift, impeller)

– Skador som orsakats av olycka, felaktig montering, undermålig service eller vårdslös användning.

– Korrosion som uppstått på grund av bristande underhåll

– Racing eller tävlingskörning

– Kostnader för transport, bogsering eller förlorad tid/inkomst

Korrisionsskydd ingår

Alla Hidea-motorer för fritidsbruk har upp till 3 års skydd mot rost och korrosion. Gäller endast så länge motorn är rätt underhållen och skyddad enligt instruktionerna i manualen.

Vad gör jag vid problem?

Kontakta din närmaste auktoriserade Hidea-verkstad. Ta med serienummer, kvitto och servicebok. Verkstaden hjälper dig att utreda om ärendet omfattas av garantin.

Kan garantin överföras vid försäljning?

Ja! Om du säljer din motor till en privatperson följer garantin med. Gäller endast så länge den nya ägaren registrerar sig och motorn tidigare använts för fritidsbruk och ska fortsätta användas för fritidsbruk.